Fifa 18 ve Fifa Tarihi

0
47

EA Canada tarafından geliştirilen ve Electronic Arts şirketinin yayımcılığını yaptığı 29 Eylül 2017’de çıkış yapan spor simülasyon video oyunu.

Fifa 18’de ‘The Journey’ yani hikaye modu daha geniş ve detaylı şekilde bizleri bekleyecek. Yani FIFA 18 ile birlikte Alex Hunter’ın merakla beklenen hikayesi de ikinci sezonla kaldığı yerden devam edecek.

Geçtiğimiz yıl Frostbite Engine’e geçen yapım. Bu yıl belli başı yıldız oyuncuların gerçekci yüz ifadelerinin dışında, saha içerisindeki davranışları, pozisyonlara verdikleri olağan tepkilerle de oyunun içerisinde yer alacak.

Tüm bunların dışında özellikle Fifa 18 Ultimate Team tarafında yenilikler var. Oyuncular ciddi gecikme problemleri yaşadıkları için oyunun daha çok rekabetçi bir hal alması adına kurulu sunucu (Dedicated Server) sistemine geçilecek.

Böyle bir sisteme geçildiği takdirde ülkemizde de Fifa 18 sunucuları açılabilecek ve oyunu online bir şekilde oynamak problemsiz bir hale gelecek.

Ayrıca EA, Almanya Futbol Federasyonu ile imzaladığı anlaşmaya göre Alman 3. Ligi de Fifa 18’e yeni eklenecek ligler arasında.

 

 Fifa 18 DirectX 12 mininmum PC sistem gereksinimleri ise şöyle;

-İşletim Sistemi: Windows 10 64 Bit

-İşlemci: İntel i3 6300T veya dengi, İntel i3 4340 ve İntel i34350 – AMD Athlon X4 870K, AMD FX4350 ve FX 4330

-Bellek: 8 GB RAM

-Ekran Kartı: Nvidia GeForce GTX 660 2 GB veya dengi, – AMD Radeon RX 460/R9, 270/R7 370

-Depolama Alanı: 50 GB

 

 Fifa Tarihi ve Bilinmeyenleri

Fifa serisi ilk olarak 1993 yılında ‘Fifa International Soccer’ ismiyle piyasaya çıkmıştı. EA (Electronic Arts), 1993 yılında Amerika’da gerçekleşecek olan Dünya Kupası’nın ambiyansını oyuna taşıdı. Fakat Dünya Kupası’nın isim hakları US Gold isimli bir firmaya aitti. US Gold ise kendi oyununu 1994 yılında çıkaracağını duyurmuştu. EA erken bir hamle yaparak 1993 yılında ilk Fifa oyununu piyasaya sürdü.

10 Kasım 1994 yılında ‘Fifa Soccer 95’ piyasaya sürüldü. 1995’de ‘Fifa Soccer 96’ diye devam etti.

31 Ekim 1996 yılına geldiğimizdeyse EA oyunun ismini ‘Fifa 97’ yaptı ve oyundaki Dünya Kupası ambiyansından farklı bir ambiyansa geçti. İlk defa 6’ya 6 oynanan salon futbolu modunu ‘Fifa 97’de gördük. Bununla beraber yine ilk defa Fifa serisi 3 boyutlu bir oyun mekaniğe geçiş yaptı.

Tarihler 17 Haziran 1997’yi gösterdiğinde Dünya Kupası ambiyansını geri getirdikleri ‘Fifa 98: Road The World Cup’ isimli bir oyun piyasaya sürdü.

1998 yılında ‘Fifa 99’ çıktı ve oyunda UEFA döneminde ilk defa Türk takımı olarak Galatasaray’ı yönetebiliyordunuz.

1999 yılında ‘Fifa 2000’ çıktı. Fakat ‘Fifa 2000’ çıktığında basın tarafından pek fazla beğenilmese de çok farklı bir özellik gördük. Bu özelliklerden bir tanesi sahaya uzaylıların inmesi ve oyuncularınızı kaçırmasıydı. Bir diğeri ise sahadaki oyunculara yıldırım çarptırarak oyuncularınızı yok edebiliyordu. Fifa 2000’de Türkiye ligi de gelmişti fakat Galatasaray ile anlaşamayan EA ekibi ligten Galatasaray takımını çıkardı.

2000 ve 2001 yıllarında Fifa oyunları ve ayrı olarak Dünya Kupası oyunları çıkmaya devam etti. Fakat ‘Fifa 2002 World Cup’ oyununda ilk defa falsolu paslar ve alevli şutlar çekebildiğimiz bu özellikleriyle de oyunu eğlenceli hale getirdiği için basın tarafından konuşulan oyun oldu.

4 Ekim 2005’de ‘Fifa 06’, 17 Eylül 2006’de ‘Fifa 07’ çıktı.

27 Eylül 2007’de ise Fifa serisinde asıl devrimi yaratan ‘Fifa 08’ çıktı.  EA yıllardır PES’in gölgesinde devam eden Fifa serisini o dönemin yeni nesil konsolları olan Playstation ve Xbox 360’a geçiş yaptı. Playstation ve Xbox 360 neslinin gücünü kullanan EA ‘Fifa 08’de oyun mekaniklerini ve oyun grafiklerini yenileyerek baştan aşağıya yeni bir oyun çıkardı.

EA Fifa 09’da, Fifa 08’de kullandığı yeni oyun motorunun üstüne ekleme yapmaya etti. En büyük ekleme ise oyun modu olan ‘Ultimate Team’ günümüzde dahi en çok oynanan oyun modlarından birisi.

EA Fifa 10’da da benzer oyun anlayışını sundu. EA ekibinin Fifa 10’da yapmış olduğu en büyük değişiklik ise 360 derecelik kontrol sistemini getirdi. EA bununla birlikte artık yön tuşlarına son verip analog sistemine geçiş yaptı.

28 Eylül 2010 yılında ‘Fifa 11’ çıkışını yaptı.

2011 yılında ‘Fifa 12’ ile beraber ilk defa bir fifa oyunu hem oyun konsollarına hem de bilgisayarlara aynı oyun anlayışıyla çıkış yaptı.

2013 yılına geldiğimizde Fifa serisi ‘Fifa 14’ ile bir sonraki yeni nesile geçiş yaptı. Playstation 4 ve Xbox One’a yepyeni bir oyun çıkardılar. Bununla birlikte EA ikili mücadeleleri daha gerçek ve etkileşimli hale getiren yeni bir grafik motorunu devreye soktu. Bu sayede EA yeni sistemini oluşturdu. Fakat bu yeni grafik motoru eski nesillerde yer almadı.

EA önümüzdeki yıllarda da bu oyun motorunu kullanarak yeni oyunlarını çıkarmaya devam etti.

2016 yılına geldiğimizde EA ‘Fifa 17’ ile birlikte DICE tarafından üretilen Frostbite Engine motoruna geçiş yaptı. Bununla birlikte ‘FUT Champions’ ve ‘Alex Hunter’ modunu getirdi. Bu modlar oyuncular tarafından beğenip kabul gördü. O günden itibaren Fifa serisi yükselişine tam gaz devam etti.

Bir diğer ilginç gelişme ise Fifa serisinin atmosferine büyük katkı sağlayan spiker seslendirmesi için EA ünlü spiker John Motson’a yazılı bir metin yolladılar. Fakat John Motson “böyle yapacağımıza siz bana maç izlettirin ve canlı olarak yaptığım yorumları kayıt altına alalım” dedi. Fikri beğenen EA yetkilileri bu yöntemle yola devam ettiler. Günümüzdeki Fifa serilerinde ise spiker seslendirmelerinin hala böyle devam edip etmediğini bilmiyoruz.

You may also like

Share

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here